mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Tarihsel giysiye ilişkin tarihsel araştırma; giysinin orijini, primitif giysilere giriş, grup çalışması | Kaynaklarda belirtilen powerpoint sunumları |
2 | Doğu giysileri: Mezopotamya Uygarlığı ( Sümerler, Babiller, Asurlar, Hitit ve Pers uygarlıkları), grup çalışması | Chapter 1, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, |
3 | Akdeniz Uygarlığı Giysileri I:Mısır Uygarlığı, grup çalışması | Cleopatra filminin izlenmesi Chapter 1, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, |
4 | Akdeniz Uygarlığı Giysileri II:Antik Uygarlıklar; Girit, Yunan, Etrüsk, Roma grup çalışması | İzmir Arkeoloji Müzesinin ziyareti Goddess: The Classical mode, The Metropolitan Museum of Art, Harold Coda,2003 Chapter 2, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992. Alexander the Great filminin izlenmesi |
5 | Anadolu Giysileri:Selçuklular (1113. yüzyıllar ), Türk giysilerinin kökenine giriş, grup çalışması | Kaynaklarda belirtilen powerpoint sunumları |
6 | VİZE 1 | |
7 | Orta Çağ I:Bizans ve Hıristiyan ikonografisi | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992 |
8 | Orta Çağ II: Gotik dönem, Osmanlı kültürünün Avrupa üzerine etkisi, Oryantalizm, grup çalışması | Chapter 3, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992. “Scarlet Letter” filminin izlenmesi |
9 | Rönesans:Sanatçının Doğuşu ve Gücün Giysisi, grup çalışması | Chapter 4, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992. “Queen Elizabeth” filminin izlenmesi |
10 | Barok ve Rokoko, grup çalışması | Chapter 5-6, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992. |
11 | VİZE 2 | |
12 | Osmanlı Hanedanın Stili (1299/1923):Osmanlı İmparatorluğu ve Batılılaşma Dönemi, grup çalışması | Kaynaklarda belirtilen powerpoint sunumları |
13 | Aydınlanma Dönemi: Fransız İhtilali “Ampir, directoire dönem”, grup çalışması | Chapter 7-8, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992. Chapter 8-9, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992. |
14 | Grup Çalışması “ ATÖLYE” | Öğrencilerin dersten önce malzeme hazırlığı. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Aşağıda belirtilen kitap bölümleri, power point sunumları, müze ziyaretleri, filmler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992Boucher, François, A History of Costume in the West, Thames and Hudson,1996Cosgrave, Bronwyn, The Complete History of Costume and Fashion: From Ancient Egypt to the Present Day,Checkmark Books, 2000 Tortora, P. G., & Eubank, K. , Survey of Historic Costume: A History of Western Dress. New York: Fairchild, 2002Breward, Christopher, The Culture of Fashion, Manchester University Press, 1995 Türkoğlu, Sabahattin, Anadolu’da Giyim Kuşam, İstanbul,2002 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 11 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | |||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest